BI predstavuje komplexné riešenie analýzy, pre pochopenie postavenia spoločnosti na trhu, v ktorom ste. Pre správnu BI stratégiu zahrňte kľúčové komponenty – vašu stratégiu, váš tím, zdroje a ukladanie dát.
Ako vytvoriť svoju stratégiu BI
Pri príprave a implementácii novej stratégie BI je veľa čo treba zvážiť. Tu sú 4 hlavné komponenty, ktoré treba riešiť:
Zostrojte plán pre BI. Ujasnite si
- Aké sú hlavné ukazovatele, ktoré chcete sledovať?
- Aké metriky sú pre vás najdôležitejšie na zlepšenie vašich stratégií?
- Odkiaľ prichádzajú tieto informácie?
- Určite svoje primárne potreby a začnite budovať stratégiu odtiaľ.
Priemyselné KPI :Nepoužívajte len údaje o svojej spoločnosti. Vyskúšajte svoje KPI v odvetví – ako predaj, návratnosť investícií a ziskové rozpätie. Sledujte vývoj kritérií v čase, aby ste presne vedeli, aké je postavenie na trhu.
Vlastné ukazovatele KPI : Nastavte si metriky špecifické pre spoločnosť, ktoré budete sledovať. Nastavte si to hneď na začiatku, aby ste vedeli, čo chcete sledovať a ako to robíte.
Historické údaje: Pokiaľ monitorujete zmeny v priebehu času, nemôžete plne pochopiť pokrok vášho podnikania.
Klienti BI: Zvážte, kto bude používať vaše riešenie BI a ako uspokojiť ich potreby.
Zostavte tím BI
Pri plánovaní a realizácii BI rozdeľte päť hlavných "rolí" BI, ktoré sa majú začleniť do vašej firmy. Rozdeľte tieto kompetencie medzi svojich zamestnancov:
- Vedúci BI má obchodné a technologické zručnosti, vytvára a realizuje stratégie BI.
- Vývojár BI navrhne a zostaví dátové siete na integráciu dát z rôznych zdrojov do dátového skladu.
- Analytik údajov získava, spracúva a sumarizuje údaje.
- DBA udržiava databázové systémy, vytvára nové databázové aplikácie, podporuje existujúce a riadi metaúdaje organizácie.
- Data vedecký pracovník používa počítačové programovanie, štatistiky, analytické nástroje, aby vytiahol z dát praktické poznatky.
Zdroje údajov
Medzi hlavné zdroje údajov pre BI patria:
- Základné údaje sú generované firmou cez mobilnú aplikáciu, alebo internetový obchod.
- Periférne údaje sú generované z realizovaných nákupov cez CRM alebo analytický systém.
- Externé údaje sú zhromaždené z analýz trhu.
Umiestnenie údajov
Ak poznáte zdroje údajov, správne ich umiestnite. Vhodným riešením je vybudovanie dátového skladu. Tu môžete vytvoriť komplexný prehľad o histórii vašej spoločnosti:
- návrh schémy,
- vybudujte cloud,
- rozhodnite sa pre veľkosť,
- zabezpečte súbežnosť,
- škálujte údaje.